Gosenično podvozje TERRA TRAC

Dosleden razvoj.

Kmetijstvo se spreminja. Da bi zadostili naraščajočim potrebam kmetovalcev in izvajalcev v smislu površinske zmogljivosti, prilagodljivosti in manjšega pritiska na podlago, podjetje CLAAS nenehno dopolnjuje razvoj tehnologije TERRA TRAC.

Gosenično podvozje TERRA TRAC

Dosleden razvoj.

Kmetijstvo se spreminja. Da bi zadostili naraščajočim potrebam kmetovalcev in izvajalcev v smislu površinske zmogljivosti, prilagodljivosti in manjšega pritiska na podlago, podjetje CLAAS nenehno dopolnjuje razvoj tehnologije TERRA TRAC.

TERRA TRAC na LEXION-u.

Gosenično podvozje TERRA TRAC se na kombajnu že več kot 20 let v praksi dokazuje, saj ga stalno razvijamo, da upravičimo visoke zahteve naših strank. Danes je približno tretjina vseh kombajnov LEXION in polovica hibridnih strojev LEXION opremljenih s TERRA TRAC.

Naše stranke cenijo predvsem:

  • Varovanje tal s 66 % manj pritiska na tla kot pri stroju na kolesih (univerza v Cranfieldu, 2006)
  • Hitro prestavljanje z do 40 km/h in transportno širino, skladno s cestno-prometnimi predpisi.
  • Visoko udobje pri vožnji s patentirano kinematiko in inteligentnim konceptom vzmetenja pogona
  • Visoka sezonska zmogljivost z daljšimi obdobji delovanja in dobrim oprijemom z minimalnim zdrsavanjem
  • Mirno vodenje adapterja in stabilna sledljivost z mirno vožnjo
  • Visoka stabilnost na stranskih pobočjih z veliko stično površino
  • Potencial za varčevanje stroškov z varovanjem strukture tal in manj napora pri naslednji obdelavi tal

Dobro udobje pri vožnji, visoka vozna hitrost in majhna transportna širina olajšajo in pospešijo prestavljanje.

Prav pri širokih adapterjih pogoni TERRA TRAC bistveno prispevajo k enakomernemu in mirnemu vodenju rezila.

Nov tekalni trak: Na novo razviti tekalni trak s spremenjeno razporeditvijo blokov dalj časa vzdrži močne obremenitve pri vožnjah na cesti.

Za različne modele LEXION so skupaj na voljo štirje različni tekalni trakovi TERRA TRAC v treh širinah: 635 mm, 735 mm ter 890 mm za žita in 890 mm za repico.

LEXION TERRA TRAC na preskusni napravi.

Da so gosenična podvozja TERRA TRAC na agrarnem področju vodilna v svetu, ni naključje. V praksi se je ta pogonski koncept izkazal že tisočkrat. Prednosti so bile znanstveno utemeljene s študijo univerze v Cranfieldu v mestu Silsoe v Veliki Britaniji (2006). S pomočjo penetrometera so izračunali stopnjo zbitosti tal in ugotovili pomembne razlike med pnevmatikami in gosenicami:

  • V primerjavi s prevelikimi pnevmatikami 800/65 R 32 podvozje TERRA TRAC zmanjša pritisk kombajna na tla za pribl. 66 % in ga drži na prizanesljivih 0,8 barih.
  • Kljub veliki teži sistem TERRA TRAC povzroča bistveno manjše deformacije tal. Pri globini med 10 in 60 cm to glede na študijo pomeni povprečno 65 % manjšo deformacijo tal v primerjavi s pnevmatikami 900/60.
  • Gosenice na začetku močneje zbijejo tla do globine 12 cm – nato pa se zbitost hitro zmanjša. Do globine 40 cm statistično gledano ne obstaja več bistvena razlika med nezbitimi tlemi. (Pri pnevmatikah se zbitost do globine 20 cm povečuje in ostaja do 70 cm praktično konstantna.)
  • Zaznana zbitost tal zaradi pogonov ostaja v bližini talne površine, zato jo je mogoče odstraniti z običajnimi ukrepi za obdelavo tal.
  • Gosenično podvozje za sabo pusti »stezo«, na kateri teče zadnja guma, saj s tem ne pride do dodatno zbite zemlje.
  • Zaradi močno zmanjšane potrebe po moči naslednji obdelavi tal se zmanjšajo stroški za gorivo in delo.

  • Izmerjeno komprimiranje tal zaradi pnevmatik in goseničnega podvozja

    Vir: Dirk Ansorge, univerza v Cranfieldu, Silsoe (2006)

  • Izmerjena potreba po vlečni sili za globoko oranje po prevozu pnevmatik in goseničnega podvozja

    1 Globoko oranje s pnevmatikami (potrebnih je 240 KM)

    2 Globoko oranje po goseničnem podvozju (potrebnih je 88 KM)

    Prednosti za naslednjo obdelavo tal:

    Zaradi manjše zbitosti tal je mogoče pri naslednji obdelavi tal prihraniti stroške za gorivo in delo. Potreba po vlečni sili za globoko oranje pri globini 45 cm je po enem prevozu z goseničnim podvozjem manjša za 36 % kot pri uporabi kombajna s pnevmatikami. Ravnejša oblika gosenic omogoča zmanjšanje delovne globine za celih 10 cm, kar pomeni nadaljnje zmanjšanje potrebe po vlečni sili iz 240 KM na 88 KM. To pomeni zmanjšanje potrebe po moči za 63 %.

    Vir: Dirk Ansorge, univerza v Cranfieldu, Silsoe (2006)